neljapäev, 20. märts 2008

EÕIK järelseminar "Lugemisoskuse arendamine"

Emakeeleõpetuse päevaprobleemid
8. novembril 2007 korraldas Emakeeleõpetuse Infokeskus (EÕIK) koostöös Eesti Keele Instituudiga TLÜ keeltemajas ettekandekoosoleku “EMAKEELEÕPETUSES PÄEVAKORRAL”.
20. märtsil 2008 oli samas järelseminar “Lugemisoskuse arendamine”.
Kui novembris kuulasime rohkem ettekandeid (vt allpool), siis seekord oli töö praktiline: tegime palju paaristööd Krista Kerge jaotvara “Euroopa infoajastul: raskustega maadlev lugeja ja kirjutaja vanuses 13–18” ning ülesannete põhjal. Töötasime vastamisi õppides ja diskuteerides. Samuti kuulasime lühidalt Krista Kerge muljeid Belgia ja Saksamaa emakeeleõpetuse probleemidest ja lugemisõpetuse suundadest.
Konkreetsetele ülesannetele ja tekstidele toetudes saime igaüks tutvustada oma kogemusi ning kuulda kolleegide mõtteid ja soovitusi, mida lugemisoskuse arendamiseks võiks veel ette võtta. Väga rikastav tegevus.
Novembris olid kavas järgmised ettekanded:
  • Rahvusvaheline õppekava ideoloogia uurimise projekt ehk kuidas keelt uurides mõtteviisile jälile saada – Katrin Aava (TLÜ);
  • Euroopa infoajastul: raskustega maadlev lugeja ja kirjutaja vanuses 13–18 – Krista Kerge (TLÜ);
  • Nooremate lugemis- ja kirjutamisraskustega õpilaste probleemid – Maia Rõigas (TÜ);
  • Emakeeleolümpiaadi korraldusest ja kerkinud küsimustest – Maigi Vija (TÜ).
Järgnes emakeeleõpetuse päevaprobleemide arutelu: riigieksami ja õppekava arendus, täiendusõpe, õpivara lüngad jm.
Mõttevahetus jätkus ka kohvilauas: plaanisime vahetada uudiseid, kavandada infovahetust Tartu ja Tallinna vahel, tutvustada EÕIK alustatud toimetistesarja, plaanida emakeeleõpetuse ametlikku virtuaalajakirja jpm.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar