kolmapäev, 28. oktoober 2009

Koolitus "Proosateksti analüüs"

Läbisin täna Tartu Ülikooli kultuuriteaduste ja kunstide instituudis täienduskoolitusprogrammi "Proosateksti analüüs" (8 tundi ehk 0,25 EAP).
Programmi sisu oli proosateksti analüüs: mõisted, tasandid, meetodid; narratoloogiline ja strukturalistlik lähenemine kirjandusele; eesti novellistide loomingu käsitlemine. Õppejõud Andrus Org.
Tunnistus ka juba käes, seekord polnud vaja kodutööd teha.
Loomulikult oli väga huvitav. Ja kasulik. Kuidas analüüsida proosateksti. Üks pool oli teoreetiline, aga samas sai praktilisi juhendeid, mida tundides kasutada, teine pool kuue eri eesti autori novelli konkreetne analüüs. Olid eriilmelised novellid, mida ise ei oskaks ehk üles otsida. Alustuseks Peep Vallaku "Maanaine", siis Mehis Heinsaare "Kohtumine Taageperas" (põhikooli õpikus sees) ja "Ilus Armin", Berk Vaheri "Koolitee" (sobib hästi koolis käsitleda), Ervin Õunapuu "Hea laps" ning Jüri Ehlvesti "Kutsub". Ääretult hariv, olen väga rahul.
Miinuseks oli see, et ei olnud piisavalt jaotvara, suur osa slaidiesitlusest oli paljundamata. Seega tuli väga palju käsitsi kirjutada - harjumatu. Aga mitte see ei olnud iseenesest miinus, vaid see, et pidin slaidilt teksti maha kirjutama ja samal ajal õppejõudu kuulama ehk mitu samaaegset tegevust, mida ei tohiks olla, ka mitte emakeeleõpetaja puhul, temagi on kõigest inimene. Nii kadus kord jutust midagi, kord jäi midagi kirjutamata. Tasub ise ka vahel koolipingis olla.
P.S. Järgmisel päeval selgus, et koolitaja oli unustanud ütelda, et tema slaidiesitlus saadetakse meilie e-postitsi. Ja meie vihtusime kirjutada, nii et käsi kange.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar