pühapäev, 1. juuni 2008

Ristiku PK õpetajatega Hiiumaal

Käisime Ristiku põhikooli õpetajatega 30. ja 31. mail 2008 Hiiumaal. Esimene peatus oli Pühalepa kiriku juures. Vaatasime kirikut, kuulasime juttu ja orelit.

Seejärel peatusime veidi pikemalt Suuremõisas.
Meile oli vastu tulnud õpetaja Sirje Heinma, kes rääkis meile mõisa ajaloost ja tänapäevast ning näitas maja ka seest.
Väga uhke oli.

Edasi tegime korraks põike Ristimäele, et sooovijad saaksid sinna endale risti panna nagu kombeks. Ristnas kuulasime tunnikese juttu looduskeskuse tegemistest.

Enne puhkemajja jõudmist vaatasime üle ka kaks tuletorni: Kõpu (pildil) ja Tahkuna.

Ööbisime Tahkuna poolsaarel Kalda Puhkemajas. Majakesed olid vahvad ja õu koosolemiseks nagu loodud. Katrin ja Jürgo küpsetasid liha, Anneli tõmbas lõõtsa, veini oli mitut värvi ja sääski arutul hulgal.

Mererand oli vaid 200 meetri kaugusel, käisime sealgi. Vesi oli soe, nautisime seda tublisti, vaatasime päikeseloojangut ja laulsime. Lõbus oli.

Teine päev jäi lühikeseks, sest pidime lõunase praamiga ära tulema, aga jõudsime siiski palju vaadata ja näha.

Käisime Orjaku linnuvaatlustornis,
Kassari koduloomuuseumis,
Aino ja Oskar Kalda suvekodus ja
Vaemla villavabrikus.
Võimalik, et mõni koht jäi ka nimetamata.

Ristna looduskeskusest ostetud lauamäng ja Kassari muuseumist ostetud tass.