laupäev, 12. aprill 2008

Käisin ja esinesin e-õppe konverentsil (2.-4. aprill 2008)

Osalesin kõigil kolmel päeval, aga kirjutan siin paralleelsessioonidest.
PARALLEELSESSIOON “KUIDAS ELAVDADA?”
Tallinna Lilleküla Gümnaasiumi õpetaja Meeri Sild mõtiskles ettekandes "Puutetahvel keeleõppes", mida saab puutetahvliga tunnis teha ja miks üldse peaks puutetahvel klassis olema.
Türi Gümnaasiumi matemaatikaõpetaja Laine Aluoja tutvustas ettekandes "Puutetahvel matemaatika tunnis" materjale, mida ta on ise kasutanud ja mida võiks veel kasutusele võtta. Eriti köitvad olid igasugused funktsioonigraafikud, mida sai väga ilmekalt muuta ja niimoodi õpilastele seda paremini selgeks teha: mis juhtub, kui muutuja väärtusi muuta.
Mina tegin ettekande "Puutetahvel erivajadustega laste õpetamisel", milles näitasin samuti puutetahvli võimalusi ja rääkisin oma kogemustest selle kasutamisel. Materjal on üleval siin.
Lõpetuseks näidati Gustav Adolfi Gümnaasiumi haridustehnoloogi Ingrid Maadvere filmi "Puutetahvel algõpetuses". Suurepärane film, mis näitas hästi selgelt, kui palju parem on töötada puutetahvliga.
Õhtul oli IT Kolledžis vastuvõtt konverentsi korraldajatele ja esinejatele. Kõik kokkutulnud esitlesid ennast ja vestlesid mõnusalt omavahel. Kolledži äsja valmis saanud majas tehti ka põhjalik ekskursioon, pakuti head-paremat.
PARALLEELSESSIOON “KUIDAS TESTIDA, MÕÕTA JA JUHTIDA E-ÕPPES? I OSA”
Tea Hunt Tallinna Tehnikaülikoolist rääkis ettekandes "Testid ja ülesanded e-kursusel", et tuleb õppida teadma, tegema ja üheskoos elama ehk leida aare iseendas.
Seda aitavad teha ka mitmesugused testid.
Inga Uueküla Sisekaitseakadeemiast tutvustas ettekandes "Enesekontrolli testid – kas isejuhtiv õppimisvorm või atraktsioon" enda ja oma kolleegide teste ja kokkuvõtteid.
Tartu Ülikooli professor Toomas Plank andis ettekandes "Kontrolltöö iga loengu järel – võimalus motiveerida tudengit jooksvalt ainega tegelema" põhjaliku ülevaate oma kogemustest tudengite kontrollimisel. Ta tõdes: tudeng on täpselt nii laisk, kui õppejõud laseb tal olla.
Õhtul oli vastuvõtt Glehni lossis:
tähistati e-Ülikooli 5. sünnipäeva ning õnnitleti e-Ülikooli parimaid e-kursusi ja õppejõude. Korraldati ka “Rooside sõja” stiilis põnev mäng. Pakuti jälle head-paremat. Kõige parem osa oli aga lobitöö.
PARALLEELSESSIOON “MILLEST ALGAB ÕPIOBJEKTI LOOMINE?”
Rein Ruus Tallinna Tehnikakõrgkoolist rääkis ettekandes "Malelise mõtlemise saladused" male ja mõtlemise seostest ning tutvustas malealaseid veebimaterjale.

Tartu Kunstikooli õpetaja, skulptor Anne Rudanovski tõdes ettekandes "Õppematerjalide visuaalne vormindamine", et ka vormiõpetust on võimalik õpetada arvuti ja Interneti abil. Visuaalne kujundamine on väga oluline, sest see loob esmamulje, mis on igas olukorras tähtis, nii ka õpiobjektide puhul.
Maarika Teral Tartu Ülikoolist tutvustas ettekandes "Eesti keele õppematerjalid veebilehel ONENESS" algajatele mõeldud keeleõppematerjali, mis on valminud viie ülikooli koostöös. Materjal on kujundatud ülikoolilinnakuna, milles on keeltekool, infokeskus, raamatukogu, lõbustuspark ja Interneti-kohvik ning see sisaldab ka Eestit tutvustavaid kultuurialaseid peatükke.
PARALLEELSESSIOON “MIS ON M-ÕPE?”
Õppisime tundma, mis on mobiilne õpe, eheda m-õppe kogemuse kaudu. Sessiooni käigus kaasati osalejad GPS-aardejahti, lahendamaks õpetlikke mõistatusi, näiteks arvutada ilma ühegi vahendita männi kõrgust (oli 10,5 m). GPS-orienteerumist juhtisid Mart Laanpere, Priit Tammets, Kairit Tammets, Terje Väljataga. Väga põnev oli! Ilm oli ilus ja hea oli metsas jalutada.
Oli väga hästi korraldatud ja huvitav ning kasulik konverents. Jäin väga rahule. Tegin ka natuke pilte, mida võib vaadata siit.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar