kolmapäev, 7. oktoober 2009

Ristuv allergia

Lasksin ennast veidi uurida. Tuleb vahel kasuks.
Näiteks tehti mulle üle mitme aasta allergiatest. Eelmisel korral ilmnes kassi-, koera- ja pujuallergia, nüüd oli kassi oma kadunud. See oli üllatus, poleks osanud arvata, et kass ja koer ei käigi koos. Ja et "vanainimese" allergiad kaovad, mõtlesin hoopis, et neid tuleb elu jooksul pigem juurde, sest meeallergia tekkis mul siis, kui olin 11. klassis.
Ei tea, kuidas muuga, aga puju võib tekitada ristuvat allergiat. See tähendab, et haigusnähud võivad tekkida ka kummeli, küüslaugu, paprika, tomati, porgandi, selleri, peterselli, köömnete, karri, koriandri, aniisi, pipra ja päevalilleseemnete kasutamise korral.
Kummeliallergiat olin juba varem märganud – kummelikompressid silmadele on täiesti välistatud, kui just ei taha ülipaistes silmalauge. Ükskord aastaid tagasi jäi mul sellepärast ühele kontserdilegi esinema minemata, sest otsustasin enne silmi jahutada, endal juba rahvariided seljas. Ei näinud ma siis enam kuskile minna. Ja kummeliga kreeme ei kannata ma ka.
Meeallergia olemasolus pole ma praegu enam kindel (igaks juhuks ei proovi ka!), aga kui see mul tekkis, siis oli küll väga hirmus. Piisas mõnest väikesest tilgast, kui silmad ja kurk paistetasid tohutu kiirusega kinni, nii et ei saanud enam hingata, nägemisest rääkimata. Esimesel korral päästis kiirabi, siis oli asi päris õudne, edaspidi võtsin juba väikese villi ilmumisel kohe tableti sisse.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar