laupäev, 15. august 2009

Autoriõigustest

Tegelesin täna autoriõiguste teemaga. Huvitav ja raske.
Creative Commonsi litsentside leht on siin: http://creativecommons.galerii.ee/
Saan järjest rohkem aru, kui tähtis see teema on. Hakkan juba üht-teist taipama ja katsun endale (ja ehk ka teistele) mingi kokkuvõtte teha.
Tegelen praegu ühe õppematerjali koostamisega ja avastasin just, et ma ei saagi kõike asju selles kasutada, sest need on copyright'iga kaitstud. Kadedad! Enda ühele materjalile panin küll kasutamist lubava märgi: by-nc-sa.

2 kommentaari:

  1. Selle autoriõiguste kaitse pärast ei julge enam internetist mingeid materjale kasutada. Võimalusel teen oma õppematerjalide jaoks pildid ka ise. Ei saanud ma sellel e-kursusel sellest asjast eriti aru. Kui ise mõne materjali teen, kust ma selle autoriõiguste keelumärgi siis võtan. Või mis see märk üldse muudab. Iga inimene võib näiteks minu tehtud materjale ju kasutada, kui nad on võrgus. Ja kui ma mingi "keelumärgi" neile külge panen, siis ju ka miski ei muutu. Ikka saavad kõik neid materjale kasutada. Liiga keeruline minu jaoks.

    VastaKustuta
  2. Et see on keeruline teema, sestap võtsingi põhjalikuma uurimise ette. Avatud õppematerjalide e-kursuse ajal ei jõudnud ma süvitsi minna.
    Asi ei olegi keelumärgi panemises, vaid selles, et paned kasutamist lubava märgi. Aga parem tee pildid tõesti ise või otsi CC-litsentsiga asjade hulgast.
    Kui saan targemaks, saan teisigi sel teemal aidata.

    VastaKustuta