esmaspäev, 3. august 2009

Uus õppekava, läbiv teema "Tehnoloogia ja innovatsioon"

Tutvusin täna uue õppekava tööversiooniga (seisuga 25. juuni 2009), eriti IKT mõttes.
Uus õppekava sisaldab järgmist.
(1) Läbiva teema "Tehnoloogia ja innovatsioon" käsitlemisega taotletakse õpilase kujunemist uuendusaltiks ja kaasaegseid tehnoloogiaid eesmärgipäraselt kasutada oskavaks inimeseks, kes tuleb toime kiiresti muutuvas tehnoloogilises elu-, õpi- ja töökeskkonnas.
(2) Õpilast suunatakse:
1) omandama teadmisi tehnoloogiate toimimise ja arengusuundade kohta erinevates eluvaldkondades;
2) mõistma tehnoloogiliste uuenduste mõju inimeste töö- ja eluviisile, elukvaliteedile ja keskkonnale nii tänapäeval kui minevikus;
3) aru saama tehnoloogiliste, majanduslike, sotsiaalsete ning kultuuriliste innovatsioonide vastastikustest mõjudest ja omavahelisest seotusest;
4) mõistma ja kriitiliselt hindama tehnoloogilise arengu positiivseid ja negatiivseid mõjusid ning kujundama kaalutletud seisukohti tehnoloogia arengu ja selle kasutamisega seotud eetilistes küsimustes;
5) kasutama info- ja kommunikatsioonitehnoloogiat (IKT) eluliste probleemide lahendamiseks ja oma õppimise ja töö tõhustamiseks;
6) arendama loovust, koostööoskusi ja algatusvõimet innovaatiliste ideede rakendamisel erinevates projektides;
(3) Läbiva teema "Tehnoloogia ja innovatsioon" käsitlemine I kooliastmel
3.1. Läbiva teema käsitlemisel I kooliastmel õpitakse tundma infotehnoloogia kasutamise põhivõtteid vormistades loovtöid arvuti abil. Soovitatav on kasutada eelkõige frontaalset õpetamismeetodit ning mängulisi arvutiprogramme.
(4) Läbiva teema "Tehnoloogia ja innovatsioon" käsitlemine II kooliastmel
4.1. Läbiva teema käsitlemine II kooliastmel põhineb eelkõige kooli ja õppetööga seonduvatel praktilistel ülesannetel, mis eeldavad arvutiklassi kasutamist erinevates ainetundides. Soovitatav on seejuures kasutada rühmatööd ja aktiivõppe meetodeid ning vältida individuaalseid kodutöid, mille teostamine eeldab iseseisvat IKT kasutamist.
(5) Läbiva teema "Tehnoloogia ja innovatsioon" käsitlemine III kooliastmel
5.1. Läbiva teema käsitlemine III kooliastmel kujundab IKT rakendamise pädevusi igapäevaelus ja õpingutes. Nende pädevuste kujundamiseks tuleb erinevate ainete õpetajatel integreerida oma ainetundidesse IKT rakendamisel põhinevaid meetodeid ja töövõtteid. Lisaks arvutiklassis läbiviidud ainetundidele on III kooliastmes soovitatav kasutada kaasaegseid IKT vahendeid ka kodutööde ja õuesõppe puhul.
Ei oska suurt midagi kommenteerida. Hea on muidugi öelda, et aineõpetajatel tuleb integreerida oma ainetundidesse IKT rakendamisel põhinevaid meetodeid ja töövõtteid ning sooovitatav on kasutada kaasaegseid IKT vahendeid ka kodutööde ja õuesõppe puhul.

2 kommentaari:

  1. Aitäh, Piret, et sellise teksti välja otsisid! Olen teinud kõike õigesti (I ja II kooliaste)!!! Küll tahaks seda juttu ühele oma ülimalt rahulolematule lapsevanemale näidata!

    VastaKustuta
  2. Võta heaks!
    Uus õppekava on siin: https://www.oppekava.ee/

    VastaKustuta